SVATOMARTINSKÉ: národní značka mladých domácích vín

Vojta Franti?ek - Z tisku - 27. 08. 2005 - 2681 přečtení

Označení ?Svatomartinské víno? se stalo celonárodní známkou pro mladá vína z Moravy i Čech. Od leto?ního listopadu budou vinaři z Moravy a Čech uvádět na trh první mladá vína v jednotný termín ? 11. listopadu.

Dr?itelem ochranné známky „SVATOMARTINSKÉ“ se letos v srpnu stal Vinařský fond ČR, který autorská práva získal od původního majitele značky Jiřího Kopečka. Tento krok znamená významné roz?íření tradice ochutnávky a prodeje mladých vín a jejich nabízením vět?ím počtem na?ich vinařů.

„Svatomartinské“ zaujme svou příjemnou ovocitou vůní a svě?í chutí a bude prvním představením nového ročníku milovníkům vína.

Tradice „Svatomartinského“ vychází z dávného zvyku vinařů připíjet si na svátek Sv. Martina poprvé novým, jiskrným mladým vínem. Od toto data si mohli vinaři podle tradice poprvé při?ukávat novým vínem. Známka je vyu?itelná v?emi registrovanými vinaři v ČR; samozřejmě za splnění podmínek daných Vinařským fondem.

Pod značkou „Svatomartinské“ se budou moci prodávat tyto druhy a odrůdy vín:
• bílé víno, odrůdy Müller-Thurgau a Veltlínské červené ranné; půjde o příjemné, vyrovnané, svě?í ovocité víno
• rů?ové víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké; půjde o dobře pitelné ovocité rů?ové víno
• červené víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké; bude to hladké sametové víno s vyrovnaným obsahem kyselin.

Ka?dý typ mů?e být vyráběn z uvedených odrůd – buď jako samostatné odrůdy, nebo cuvée těchto odrůd. Před uvedením na trh bude ka?dé víno posouzeno nezávislou komisí, která zhodnotí, zda senzorické parametry vína odpovídají po?adované charakteristice. Pokud ano, bude vinař moci vyu?ívat společnou známku SVATOMARTINSKÉ.

Vinaři budou moci pou?ívat grafickou známku na svých vlastních etiketách, nebo také u?ít společnou vzorovou etiketu. Dal?ím spojujícím kriteriem bude pou?ívání jednotných smr??ovacích záklopek (kapslí) s grafickou značkou Svatomartinského.

Vinařský fond spolu s dal?ími vinařskými organizacemi zabezpečí společnou a efektivní propagaci této značky. Propagace bude spočívat jednak ve výrobě společných reklamních materiálů (nabídkové lístky na stoly, letáčky, postery do restaurací a vinoték), v propagační kampani v médiích a samozřejmě také na oficiální webové stránce na?eho vinařství www.wineofczechrepublic.cz (české obdoby názvu tohoto webu jsou www.vinazmoravy.cz a www.vinazcech.cz ).

Známkování (jako ve škole) : [Akt. známka: 1,42 / Počet hlasů: 12]

Celý článek | Komentáře: 0 | Známka: | Oznámkovalo: | Informační e-mail Vytisknout článek | Zdroj: Vinařský fond ČR

 
 
WebZdarma.cz